Nabrzeże Rumuńskie oraz Nabrzeże Słowackie w Porcie Gdynia
Kolejne nabrzeża portu w Gdyni poddawane są kolejnym remontom. Procesy te są wymagane i niezbędne, aby gdyński port podołał współczesnym i nowoczesnym rozwiązaniom w dziedzinie obsługi portowej. Dzięki tym zmianom port w Gdyni ma być bardziej konkurencyjny poprzez przyjmowanie coraz większych jednostek i sprawniejsze ich obsługiwanie. Nabrzeże Rumuńskie jest jednym z tych, który remont ma już za sobą. Jak wygląda obecnie? Zapraszam na spacer po Porcie Gdynia.
Remont nabrzeży w Porcie Gdynia
Remont nabrzeży w Porcie Gdynia to naturalna kolej rzeczy. Chcąc się rozwijać i sprostać konkurencji port musi inwestować w infrastrukturę i innowacje. Obecnie rynek transportu morskiego przeżywa kolejny, długotrwały rozkwit i obecne zmiany w porcie to krok w zdecydowanie dobrym kierunku. Dodałbym, nawet, że inwestycje powinny zostać uczynione dużo wcześniej. Remonty nabrzeży to nie są jedyne inwestycje w Gdyni a jest i całkiem sporo. Pogłębianie basenów, hub kolejowy czy nowy sprzęt to za zaledwie część zmian ale jakże niezbędnych.
W roku 2014 ogłoszono remont Nabrzeża Rumuńskiego i zarazem jego wykonawcę. Firma Strabag miała wykonać remont nabrzeża wraz z pogłębieniem basenu. Miało to na celu zwiększyć możliwości przeładunkowe portu poprzez możliwość cumowania w tym miejscu większych jednostek niż do tej pory. Moce przeładunkowe portu są zwiększane sukcesywnie a to był jeden z jego etapów. Po remoncie głębokość basenu to 13,5 metra i jest możliwość pogłębienia go przyszłości do 15,5 metra. Więcej informacji odnośnie tego remontu znajdziecie na stronie miasta.
Nabrzeże Rumuńskie po remoncie
Nabrzeże Rumuńskie obecnie to nowa nawierzchnia przy nabrzeżu i infrastruktura przy nabrzeżu. W niektórych miejscach widać różnicę między nową nawierzchnią a tą, która pamięta minione epoki. Wzdłuż nabrzeża postawiono dwie hale magazynowe. Różnią się one nieco od tych, które stoją na nabrzeżu dużo dłużej. Całość wygląda zdecydowanie na korzyść.
Nabrzeże Słowackie
Nabrzeże słowackie to niedługa część nabrzeża wieńcząca nabrzeże jako całość. Jadąc ulicą Rumuńską do końca dojedziemy do Nabrzeża Słowackiego, właśnie. Nabrzeże to łączy Nabrzeże Rumuńskie oraz Węgierskie. Z tego pierwszego przejście jest płynne i niczym nie zagrodzone. Przed Nabrzeżem Węgierskim stoi płot oddzielając te dwie sekcje gdyńskiego portu. Z tego nabrzeża widać dobrze, również to co znajduje się naprzeciwko, czyli port wojenny, Nabrzeże Slipowe i część stoczni Marynarki Wojennej. Od kilku lat w tych rejonach cumuje wiele okrętów marynarki.
Widać, że to nabrzeże jest mniej wykorzystywane i obecnie trochę zaniedbane. Miejsce w porcie jest na wagę złota i na pewno będzie na nie jakiś pomysł ale już po remoncie Nabrzeża Węgierskiego, które ma się odbyć w najbliższej przyszłości.
Na koniec zostawiam Was ze zdjęciami z tych dwóch nabrzeży, które udało mi się zrobić w pierwszej połowie 2022 roku. Zachęcam Was do odwiedzenia strony Co w Trójmieście na Facebook, profilu na Instagram i zaglądania na stronę Co w Trójmieście, bo będzie na niej więcej relacji w gdyńskiego portu. Jeśli intereuje Was ta tematyka bardziej to wejdźcie na stronę portu bo tam znajdziecie kamery, mapy i informacje o wpływających jednostkach. Dla największych fanatyków odsyłam ro relacji z wystawy MORZE / MIATO / PORT ściśle związanej z tematyką portu i jego historii. Myślę, że wielu mieszkańców Trójmiasta mogłaby się zdziwić jak niegdyś wyglądały tereny obecnie portowe.
Komentarze
Prześlij komentarz