Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do gdańskiego portu

Zhen Hua 36, statek do przewozu ciężkich ładunków, dotarł do Gdańska, dostarczając cztery imponujące suwnice nabrzeżowe (STS) dla nowo powstającego Terminalu 3 Baltic Hub. Terminal ma rozpocząć pełną działalność we wrześniu 2025 roku, co umocni pozycję gdańskiego portu na mapie logistycznej Bałtyku. Każda suwnica, mierząca 96 metrów i ważąca 20 ton, zwiększy efektywność przeładunku w porcie. Transport z Chin trwał ponad dwa miesiące. To wydarzenie podkreśla nowoczesne podejście do wyposażania portów i rozwój chińskiej branży stoczniowej, która dostarcza sprzęt szybko, bezpiecznie i w konkurencyjnych cenach.

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 to imponujący statek do przewozu ciężkich ładunków, który przypłynął do Gdańska, przyciągając uwagę ekspertów oraz mieszkańców miasta. Przybycie tego statku oznacza ważny krok w rozwoju infrastruktury portowej w Polsce. Zhen Hua 36 dostarczył cztery suwnice nabrzeżowe (STS), które będą kluczowym elementem nowo budowanego Terminalu 3 Baltic Hub. Planowane otwarcie terminalu i jego pełna operacyjność ma nastąpić we wrześniu 2025 roku, co wpisuje się w szersze plany rozwoju portu i umacniania jego pozycji jako jednego z najważniejszych centrów logistycznych w regionie Morza Bałtyckiego.

Zhen Hua 36 zacumował przy nabrzeżu tego nowego terminalu. Co ciekawe, na platformach śledzących ruch statków można było dostrzec, że statek jest widoczny jako zacumowany przy jeszcze niewybudowanym doku. To pokazuje, że prace budowlane są w toku, a terminal stopniowo przybiera swoją ostateczną formę.

Każda z czterech dostarczonych suwnic STS jest imponująca – mierzy 96 metrów wysokości i waży 20 ton. To sprzęt o dużej wydajności, który umożliwi sprawny przeładunek towarów na wielką skalę, zwiększając możliwości portu i jego zdolność do obsługi większej liczby kontenerowców.

Podróż statku Zhen Hua 36 z Chin trwała ponad dwa miesiące i wymagała ciągłej pracy silników ze względów bezpieczeństwa. Statek, mimo długiego rejsu, w dniu zawinięcia do Gdańska wykonał dodatkowy manewr, co pokazuje to, jak skomplikowane jest takie przedsięwzięcie i jak wiele precyzji wymaga obsługa tego typu jednostek.

To wydarzenie podkreśla nowoczesne podejście do wyposażania portów w ciężki sprzęt przeładunkowy. W przeszłości takie urządzenia były transportowane w częściach, a ich montaż odbywał się na miejscu, co wiązało się z dłuższym czasem realizacji. Obecnie suwnice są w całości transportowane przez specjalistyczne statki, co skraca czas instalacji i pozwala na szybsze uruchomienie nowych terminali. Dodatkowo, fakt, że chińska branża stoczniowa jest w stanie wyprodukować i dostarczyć sprzęt tej wielkości i jakości, świadczy o jej ogromnym postępie i zdolnościach produkcyjnych. Chińscy producenci oferują konkurencyjne ceny, dobrą jakość oraz bezpieczeństwo dostaw na całym świecie, co stawia ich w czołówce globalnych dostawców sprzętu portowego.

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk

Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T# w Baltic Hub Gdańsk


Zhen Hua 36 dostarczył suwnice STS do budowy terminala T3 w Baltic Hub Gdańsk

Komentarze

Instagram:

Znajdź nas na:

Copyright © Co w Trójmieście? , Karol Kozak Media